Krok po kroku

Samoistne pęknięcie szyby w oknie z gwarancją

Po 3 miesiącach od zakupu okien, podczas zimowych mrozów, pękła jedna z szyb. Wydawało mi się, że sprawa jest czysta i bez problemu nastąpi wymiana gwarancyjna. Szyba nie nosiła żadnych śladów uszkodzenia.

 

 

Niestety firma BUDVAR stwierdziła, że gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych. Próbowałem się odwoływać, jednak bezskutecznie. Przedstawiciel firmy potwierdzał, że gwarancja powinna być uwzględniona ale producent uparcie odmawiał uznania gwarancji.

 

Miesiąc później spotkałem się ze znajomym, który miał ten sam problem.

 

 

Na następny dzień skontaktował się ze swoim producentem (firma DRUTEX), który zagrał w podobne tony. Nauczony moim przykładem nie bawił się w pisma, a jedynie przebił się do kierownictwa i ostatecznie wymusił wymienienie szyby po koszcie materiału.

 

Podsumowując to firmy nauczyły się odrzucać reklamacje dotyczące uszkodzenia szyby. Jeżeli nie jest to duża połać to na szczęście nie wiąże się to z dużym kosztem. (W moim przypadku sama szyba to 100zł)

 

Niestety ale na podstawie dwóch przypadków mogę jednoznacznie stwierdzić, że trzeba z producentem od samego początku bez sentymentów.

 

Standardowa odpowiedź producenta:

Uprzejmie informuje Pana, że z załączonych zdjęć wynika iż jest to pęknięcie szyby.

Zgodnie z Kartą Gwarancyjną uszkodzenia mechaniczne powstałe po odbiorze towaru nie podlegają postępowaniu reklamacyjnemu.

Chciałbym również nadmienić, że w protokole Zdawczo-odbiorczym towaru oraz wykonania Usługi Budowalnej nie wnosił Pan zastrzeżeń do jakości towaru.

 

Artykuł opisujący problem samoistnego pękania szyb:

 <http://www.oknotest.pl/1/news/artykuly/ratunku_pekla_mi_szyba_cz1.php>